arzyabi

تجربه اخذ ویزای توریستی و Renunciation

بنده در سال 2012 موفق شدم بعنوان skill worker اقامت دائم (5 ساله) کانادا را کسب کنم. متاسفانه بعلت مشکلات فراوانی که در امتحانات و طی کردن پروسه معادل سازی مدارک پزشکی در کانادا با آن مواجه شدم، به ایران برگشتم و به طبابت ادامه دادم. البته همسرم و پسرم در کانادا اقامت گزیدند.

بنده تا زمانی که کارت PR اعتبار داشت به راحتی به ایران و کانادا رفت و آمد می کردم ولی با نزدیک شدن به زمان انقضای کارت دچار استرس شدم و بایستی تصمیم جدی و حیاتی می گرفتم که آیا در کانادا بمانم و مدت زمان اقامت دائم کانادا را پر کنم و از خیر درآمد و شغل و موقعیتم در ایران به عنوان پزشک متخصص بگذرم و یا بالعکس بایستی با توجه به مشکلات مالی و اینکه خانواده من در کانادا نیاز به حمایت اقتصادی من داشتند به ایران برگردم و به حرفه طبابت ادامه دهم، بخصوص این تصمیم در این اواخر با توجه به اوج گرفتن قیمت دلارحساس تر و سرنوشت ساز تر شد. بالاخره تصمیم گرفتم به ایران برگردم و بعد از انقضای کارت PR، تقاضای travel document دادم برای ورود به کانادا که خوشبختانه با درخواستم موافقت شد و بنده به راحتی وارد کانادا شدم و البته در فرودگاه کانادا هم خوشبختانه مشکلی از جهت کافی نبودن روزهای اقامتم در کانادا برایم پیش نیامد.

پس از ورود به کانادا، مجددا تردیدهای من شروع شد چون travel document برای یک بار ورود به کانادا اعتبار داشت و یا باید در کانادا می ماندم تا مدت اقامتم تکمیل شود و یا دوباره به ایران بر می گشتم که نهایتا دوباره به ایران برگشتم.منتها مشکل این بار جدی تر شد که برای ورود به کانادا آیا دوباره travel document بگیریم و یا خودم داوطلبانه PR را کنسل یا renounce کنم و درخواست ویزای توریستی 5 ساله بدهم.

در این حالت تصمیم گیری مشکل بود و البته high risk چون احتمال رد درخواست ویزای توریستی همیشه وجود داشت که در اینصورت امکان دیدار خانواده ام را در کانادا از دست می دادم. پس از بازگشت به ایران با خانم دکتر طباطبایی در شرکت نوبل تماس و چندین بار تلفنی حرف زدم و حتی یک بار حضوری هم رفتم و دیدم که با توجه به شرایط بنده و اینکه فعلا امکان اقامت دایم در کانادا را ندارم پس همان بهتر بود که درخواست ویزای توریستی بدهم و وضعیت اقامت دائم خود در کانادا را renounce  نمایم. که خوشبختانه با راهنمایی و کمک شایان خانم دکتر طباطبایی توانستم ویزای مالتیپل چند ساله بگیرم و بعدا خیالم از بابت رفت و آمد به کانادا راحت شد.

خلاصه آنکه می خواهم بگویم و تمام این احوال و تجربه بنده بیانگر این است که اگر تصمیم بگیرید برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید بهتر است کل خانواده بروند و آنجا بمانند و اینکه دوری از خانواده واقعا عذاب و شکنجه است و تنهایی ابدا خوب نیست و البته آنکه قبل از اقدام به مهاجرت به کانادا، همه متقاضیان باید ارزیابی کنند که آیا امکان کار و income در کانادا هست یا نه؟ بخصوص در گروه پزشکی که بسیار دشوار است و بایستی به دقت بررسی شود.

دکتر سینا. پزشک متخصص

آدرس ارتباطی ما

آدرس :تهران، خیابان دکتر شریعتی- خیابان دولت (شهید کلاهدوز)، نرسیده به بلوار کاوه ، نبش کوچه تراب، پلاک ۳۵۴، طبقه سوم، واحد ۷.

تلفن : 02122579167

تلفن : 02122579168

شماره واتساپ و تلگرام : 09022394062

ایمیل  : info[at]nobleimmigration[dot]com