arzyabi

پس از بالا رفتن امتیازهای لازم برای موفقیت در برنامه های مهاجرتی از جمله برنامه نیروی متخصص (Skilled worker) و همچنین برنامه های استانی (PNPs) بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا به این نتیجه رسیدند که از روش تحصیلی برای اخذ ویزای دانشجویی کانادا اقدام نمایند و با امتیاز مدرک تحصیلی کانادایی و سپس اخذ ویزای کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) و به دست آوردن سابقه کار کانادایی، امتیازات خود را در برنامه های نیروی متخصص و نیز برنامه های استانی بالا ببرند، به ویژه اینکه برای اقدام از طریق بسیاری از برنامه های مهاجرتی استانی تنها فارغ التحصیلان دانشگاهها و کالج های همان استان واجد شرایط بودند تا از این برنامه ها برای مهاجرت استفاده نمایند.

در همین ارتباط و با توجه به هزینه بالای تحصیل در دانشگاهها و کالج های کانادا، پرسش بعدی که برای این دسته از علاقمندان مطرح می شود این است که طول مدت تحصیل چقدر باید باشد تا به آنها امکان اخذ ویزای کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) را بدهد و این نوع ویزای کار برای چه مدتی صادر می شود؟

به طور کلی مدت اعتبار ویزای کار پس از فارغ التحصیلی بستگی به طول دوره تحصیل شما دارد.

  • اگر طول دوره برنامه تحصیلی شما کمتر از 8 ماه باشد؛ این مجوز برای شما صادر نخواهد شد.
  • اگر طول این دوره بین 8 ماه تا 2 سال باشد؛ ممکن است ویزای کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) حداکثر به همان اندازه مدت زمان تحصیل شما صادر شود. به عنوان مثال اگر طول برنامه تحصیلی 9 ماه باشد، نهایتاَ به میزان 9 ماه برای شما ویزای کار تعلق خواهد گرفت.
  • اگر طول دوره تحصیلتان 2 سال به بالا باشد؛ به شما ویزای کار (PGWP) به مدت 3 سال داده خواهد شد.
  • اگر بیش از یک برنامه تحصیلی را بگذرانید؛ شاید این امکان برای شما فراهم باشد تا مجوز کار شما به صورت مجموع طول دوره های تحصیلی لحاظ گردد. البته با این شرط که اولاَ هر برنامه تحصیلی، واجد شرایط لازم برای PGWP باشد؛ و ثانیاَ هر کدام از برنامه های تحصیلی، حداقل طول دوره 8 ماه داشته باشد. ذکر این نکته لازم است که اگر قبلا این ویزای کار را پس از پایان تحصیلات قبلی خود دریافت کرده باشید و این درخواست دوم شما باشد، شما نمی توانید "ویزای کار پس از فارغ التحصیلی" را دریافت نمایید.
این مطالب را از دست ندهید
آدرس ارتباطی ما

آدرس :تهران، خیابان دکتر شریعتی- خیابان دولت (شهید کلاهدوز)، نرسیده به بلوار کاوه ، نبش کوچه تراب، پلاک ۳۵۴، طبقه سوم، واحد ۷.

تلفن : 02122579167

تلفن : 02122579168

شماره واتساپ و تلگرام : 09022394062

ایمیل  : info[at]nobleimmigration[dot]com