arzyabi

هزینه اجاره خانه در کانادا

 یکی از انواع اجاره خانه در کانادا  پرداخت هزینه به عنوان Paying Guest  است که همانند شرایط خوابگاه با امکانات محدود است و در حدود ۵۰۰ تا ۸۰۰ دلار در ماه در منطقه GTA و تورنتو کانادا هزینه دارد.

نوع بعدی اجاره و هزینه‌های زندگی در کانادا آپارتمان اشتراکی است که چیزی در حدود ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ دلار در ماه هزینه دارد .برای آپارتمان زیر همکف باید چیزی در حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار در ماه به عنوان اجاره بها پرداخت کرد و برای آپارتمان نرمال در طبقات همکف و بالاتر این مبلغ به ۱۰۰۰ تا ۲۲۰۰ دلار در ماه نیز می‌رسد.

در بخش اجاره خانه به عنوان یکی از اساسی‌ترین هزینه‌های زندگی در کانادا می‌توان اینطور گفت که با ۱۰۰۰ دلار امکان کرایه یک Studio apartment یا همان سوییت وجود دارد، اگر بخواهید محل اقامت‌تان دارای اتاق خواب باشد باید بیشتر هزینه کرده و چیزی در حدود ۱۴۰۰ دلار در ماه خرج کنید و برای آپارتمانی دو خوابه تقریبا ۱۷۰۰ دلار هزینه کنید که با افزایش تعداد اتاق خواب‌ها مبلغ قابل پرداخت نیز اضافه می‌گردد.


اجاره آپارتمان با مالک شخصی بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار هزینه داشته و خانه‌های تاون هاوس کمی ارزانتر بوده و از ۱۵۰۰ دلار تا ۲۰۰۰ دلار هزینه دارد، همچنین نوع دیگری از خانه به نام  Semi-Detached -دو خانه یک شکل در کنار هم که با یک دیوار حائل از هم جدا شده‌اند- وجود دارد که اجاره بهای آن از ۱۸۰۰ دلار تا ۲۵۰۰ دلار برای فرد هزینه خواهد داشت.

خانه بزرگ، مستقل و ویلایی( Detached HOUSE )  هم گرانترین گزینه این بخش است که نیازمند پرداخت ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار اجاره بها است.  لازم به ذکر است که اجاره بهای ماهانه که به عنوان یکی از اساسی‌ترین هزینه‌های زندگی در کانادا به شمار می‌رود براساس تجهیزات خانه، نزدیکی به مترو و منطقه زندگی بالطبع افزایش پیدا می‌کند. باید خاطرنشان کنیم که این شاخصه‌ها تنها مختص به منطقه GTA هستند و چنانچه بخواهیم در مورد مرکز شهر صحبت کنیم مطمئنا هزینه‌ها بیشتر خواهند شد. این بدین معنی است که برای مرکز شهر تورنتو به هر یک از این اجاره‌ها باید حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار کانادا اضافه شود.

یکی دیگر از هزینه‌های زندگی در کانادا که برای جبران خسارت‌های غیرمنتظره خانه در نظر گرفته شده بیمه اجاره‌نامه و یا بیمه مستاجر (tenant insurance) است که باید به طور ماهانه پرداخت شود و عموما از ۲۰ دلار برای خانه یک خوابه شروع شده و تا ۶۰ الی ۷۰ دلار در ماه افزایش پیدا می‌کند.

 

هزینه حمل و نقل در کانادا

یکی دیگر از هزینه‌های زندگی در کانادا هزینه حمل و نقل است. انواع حمل و نقل عمومی نظیر قطار، اتوبوس، مترو و هر چیز دیگری تحت پوشش سامانه حمل و نقل کانادا ( TTC ) است. براساس اطلاعات وب‌سایت TTC در سال ۲۰۱۹ شما باید برای خرید یک بلیط یک نفره ۳ دلار و ۲۵ سنت پرداخت کنید، این مبلغ برای دانشجویان و دانش آموزان ۲ دلار و ۱۰ سنت است.

همچنین شما می‌توانید برای مدیریت هزینه‌های خود بلیط هفتگی(Weekly Pass) TTC را بخرید که قیمت آن ۴۳٫۷۵ دلار و برای دانشجویان و دانش‌آموزان ۳۴٫۷۵ دلار است. برای آن دسته از افرادی که از حمل و نقل عمومی استفاده زیادی می‌کنند و برای ملاقات و مصاحبه‌های کاری به مکان‌های مختلف می‌روند بلیط نامحدود ماهانه (Monthly Pass) یک گزینه کاملا مناسب و اقتصادی محسوب شده و می‌تواند در مدیریت هزینه‌های زندگی در کانادا بسیار تاثیرگذار باشد.

هزینه موبایل

در این بخش قصد داریم در مورد امکانات و خدمات مصرفی مختلف نظیر قبض موبایل، قبض اینترنت، تلویزیون، گاز و قبض آب و برق که به Hydro در کانادا معروف هستند بپردازیم. اولین گزینه که جز اولویت‌های هر فرد بوده و بی شک یکی از هزینه‌های زندگی در کانادا است، قبض و آبونمان موبایل است.

هزینه خدمات سرویس موبایل در کانادا همچون دیگر کشورها به نسبت اپراتور سرویس دهنده متفاوت است، ارزانترین گزینه پیش روی شما در شهر تورنتو و منطقه GTA اپراتور Chatr  است که با پرداخت ماهانه ۳۵ دلار می‌توانید از ۱ گیگابایت حجم اینترنت و مکالمه نامحدود در کانادا بهره‌مند شوید.

البته برای ۸ گیگابایت حجم اینترنت و دیگر خدمات قابل ارائه باید ماهانه ۵۰ دلار پرداخت کنید. در صورتی که بالا رفتن هزینه‌ زندگی در کانادا برایتان مسئله‌ای نباشد می‌توانید از اپراتور دیگری نظیر Fido  استفاده کنید که ماهانه برای اینترنت ۴ گیگابایت و مکالمه نامحدود ۶۰ دلار هزینه می‌گیرد، باید خاطر نشان کنیم که برای کمپانی‌های با کیفیت‌تر Rogers  و Bella  این مبلغ باز هم کمی بالاتر خواهد بود.

 

هزینه اینترنت

یکی دیگر از هزینه‌های زندگی در کانادا هزینه اینترنت پرسرعت است که جزو موارد ضروری و کاربردی خانه به شمار می‌رود. طرح‌های اینترنتی از ۵۰ و ۵۵ دلار شروع شده و با افزایش امکانات قیمت این سرویس‌ها تا ۸۰ و ۹۰ دلار در ماه نیز افزایش می‌یابد. شرکت‌های معروف ارائه‌دهنده خدمات موبایل همچون Fido و Rogers خدمات اینترنت پر سرعت خانگی را نیز ارائه می‌دهند، شما همچنین می‌توانید برای مدیریت بهینه هزینه‌ زندگی در کانادا از بسته‌های ترکیبی نیز استفاده کنید. برای مثال بسته‌های ترکیبی خدمات اینترنت و تلویزیون Rogers از ماهی ۹۵ دلار شروع می‌شود که برای شما بسیار سودمند و به صرفه خواهد بود.

هزینه‌های آب، برق و گاز

یکی دیگر از هزینه‌های زندگی در کانادا هزینه‌ قبوض آب ، برق و گاز است. پرداخت این قبوض برای یک آپارتمان ۱ یا ۲ خوابه و یا Condo معادل ۵۰ تا ۷۰ دلار هزینه‌ خواهد داشت و برای آپارتمان‌های بزرگتر ۳ تا ۴ خوابه semi- detached مبلغ آن به ۷۰ تا ۱۰۰ دلار افزایش پیدا کرده و برای خانه‌های ویلایی مبلغی معادل ۱۲۰ دلار خواهد بود.

در کانادا، هزینه برق نسبت به هر استان متغیر است و عنوان بالاترین نرخ هزینه در این زمینه متعلق به استان انتاریو در کانادا است. بنابر آماری از موسسه Fraser ، هزینه‌های اقامت در انتاریو از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ در حدود ۷۱ درصد افزایش داشته است، این در حالی است که در مدت زمان مشابه، این میانگین در سراسر کانادا با افزایش ۳۴ درصدی روبرو شده است

جمع‌بندی هزینه‌ زندگی در کانادا

اکنون نوبت به جمع‌بندی هزینه‌های زندگی در کانادا ( اجاره خانه، قبض موبایل، اینترنت و تلویزیون، قبوض Hydro، هزینه‌های خورد و خوراک، حمل و نقل و جانبی) رسیده است.

  • چنانچه فرد مجردی در کانادا باشید هزینه شما برای خانه بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار خواهد بود. ۵۰۰ دلار در صورتی که از خدمات محدود متل به عنوان ( Paying guest ) استفاده کنید و ۱۵۰۰ دلار در صورتی است که یک آپارتمان یک خوابه با امکانات بیشتر کرایه کنید.
  • دیگر هزینه‌های زندگی در کانادا نظیر موبایل چیزی در حدود ۴۰ تا ۸۰ دلار ، استفاده از بسته اینترنت و تلویزیون چیزی مابین ۸۰ تا ۱۹۰ دلار ، برای پرداخت قبوض Hydro مبلغ ۳۰ تا ۸۰ دلار هزینه خواهد داشت.
  •  هزینه خورد و خوراک یا به اصطلاح (Groceries) از اصلی‌ترین هزینه‌های زندگی در کانادا است و بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ دلار برای شما خرج خواهد داشت، برای حمل و نقل ماهانه مبلغ ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار مورد نیاز است که با استفاده از خدمات تاکسی‌های Uber این مبلغ بیشتر نیز خواهد شد.
  • برای زوجین هزینه اجاره خانه از ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار است که ۱۰۰۰ دلار برای واحد مسکونی زیرهمکف و ۲۵۰۰ برای یک خانه مستقل semidetached   و یا آپارتمان condo خواهد بود.
  • هزینه قبض موبایل بالطبع برای یک زوج دو برابر شده و از ۸۰ تا ۱۵۰ دلار متغیر است، هزینه استفاده از اینترنت و تلویزیون کماکان یکسان بوده و هزینه قبوض Hydro با کمی افزایش بین ۵۰ تا ۱۰۰ دلار خواهد بود.
  • هزینه خورد و خوراک مطمئنا برای دو نفر بیشتر شده و بین ۳۵۰ تا ۱۰۰۰ دلار متغیر است، هزینه حمل و نقل بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار یعنی دو برابر و هزینه‌های جانبی هم دو برابر شده و بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ دلار خواهد بود.
  • در مجموع در حالت صرفه جویی هزینه‌ زندگی در کانادا برای یک زوج چیزی در حدود ۱۸۶۰ دلار و برای زو‌ج‌هایی که نسبتا بیشتر خرج می‌کنند و از هزینه های جانبی و امکانات گردش و سفر بهره می‌برند چیزی در حدود ۴۷۴۰ تا ۵۰۰۰ دلار در ماه خواهد بود.
  • برای زوج‌هایی با یک بچه هزینه اجاره و موبایل، اینترنت و تلویزیون و قبوض Hydro یکسان بوده اما برای مایحتاج خانه و خورد و خوراک مبلغی بین ۴۵۰ تا ۱۲۰۰ دلار مورد نیاز خواهد بود.
  • برای حمل و نقل هم با کمی افزایش مبلغ ۲۵۰ تا ۴۰۰ دلار و برای هزینه های جانبی بین ۱۵۰ تا ۷۰۰ دلار هزینه در پی خواهد داشت.

میانگین هزینه‌های ماهانه به شرح زیر است:

  • تلفن و اینترنت: ۱۲۷٫۵۰ دلار کانادا
  • وسایل نقلیه عمومی: ۱۷۶٫۲۵ دلار کانادا
  • مواد غذایی: ۲۸۳٫۶۰ دلار کانادا
  • بیمه: ۵۲ دلار کانادا

بدین ترتیب برای خانواده ۳ نفره در حالت صرفه جویی هزینه‌ زندگی در کانادا در حدود ۲۰۶۰ دلار و در حالت آزاد با کمی ولخرجی چیزی در حدود ۵۲۴۰ دلار خواهد بود. با توجه به متوسط درآمد کانادا این مبالغ کاملا منطقی و معقول بوده و فشار کمی برای خانواده خواهد داشت.

لازم به ذکر است که آن دسته از خانواده هایی که دارای بچه هستند از امتیاز دریافت پول از دولت به ازای فرزند برخوردار می‌شوند که مبلغی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار خواهد بود، این مبلغ می‌تواند کمی در هزینه‌های زندگی خانواده در کانادا تاثیرگذار باشد.

این مطالب را از دست ندهید
آدرس ارتباطی ما

آدرس :تهران، خیابان دکتر شریعتی- خیابان دولت (شهید کلاهدوز)، نرسیده به بلوار کاوه ، نبش کوچه تراب، پلاک ۳۵۴، طبقه سوم، واحد ۷.

تلفن : 02122579167

تلفن : 02122579168

شماره واتساپ و تلگرام : 09022394062

ایمیل  : info[at]nobleimmigration[dot]com