arzyabi

اگر شما فارغ التحصیل دانشکده های پزشکی از خارج از کانادا هستید و می خواهید برای دوره های رزیدنتی در کانادا اقدام کنید، ابتدا باید مطمئن شوید که واجد شرایط برای دوره های رزیدنتی هستید یا خیر.

به عنوان یک فارغ التحصیل دانشکده های پزشکی خارجی، برای واجد شرایط بودن جهت اقدام در دوره های خدمات جستجو برای موقعیتهای رزیدنتی در کانادا Canadian Resident Matching Service (CaRMS):

  1. باید در دانشگاهی که در "فهرست جهانی دانشگاه های پزشکی" فهرست شده تحصیل کرده و یا از آن فارغ التحصیل شده باشید.
  2. باید جهت شرکت در آزمون ارزیابی NAC (National Assessment Collaboration) یا ثبت نام کرده باشید یا در این آزمون شرکت کرده و قبول شده باشید.
  3. و همچنین یکی از موارد زیر:
  • "آزمون ارزیابی سازمان نظام پزشکی کانادا" (MCCEE) را قبول شده باشید.
  •  
  • برای برای شرکت در بخش اول آزمون MCCQE ثبت نام کرده باشید.

نکته اول: آزمون های موردنیاز برای مدرک پزشکی ایالات متحده (USMLE) جایگزین MCC نمی شود.

نکته دوم: به منظور اقدام برای "برنامه ارزیابی کلینیکی استان بریتیش کلمبیا(IMG BC Clinical Assessment Program) و یا همین برنامه در استان آلبرتا و در نتیجه مشخص شدن واجد شرایط بودن شما در این دو استان، کلیه داوطلبان باید حداکثر تا پایان جولای هر سال آزمون قسمت اول MCCQE را قبول شده باشند.

  1. باید شهروندی کانادا یا اقامت دائم کانادا را داشته باشید. دارندگان ویزای موقت واجد شرایط نیستند.

 

معیارهای ذکر شده در واقع پیش شرطهای اصلی برای شرکت در آزمون CaRMS می باشد و لزوماَ معیارهای پذیرش جهت اقدام برای موقعیتهای رزیدنتی در استان های مختلف محدود به این موارد نمی شود. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص معیارهای استانی باید به آدرس اینترنتی زیر بروید و شرایط را مطالعه کنید: (http://www.carms.ca/en/residency/r-1/eligibility-criteria/provincial-criteria/)

معیارهای ذکر شده برای هر استان، در مورد کلیه برنامه های همان استان اعمال می شود. این مسئولیت شماست که اطمینان حاصل کنید که اطلاعات موردنیاز و کلیه شرایط لازم هنگام درخواست برای برنامه های استانی موردنظر را به درستی خواهند اید و آنها را برآورده کرده اید.

برای دیدن لیست برنامه های موجود برای R-1، لطفا به این آدرس اینترنتی بروید:

http://www.carms.ca/en/residency/r-1/program-descriptions/

هر برنامه فقط مسئول نظارت بر معیار های مورد نظر و مدارک موردنیاز است. هر برنامه نشان می دهد که چه مدارکی لازم است، در کدام آزمون ها باید قبول شده باشید و کدام ارزیابی استانی ترجیح داده می شود. شما همچنین باید معیارهای استانی موردنیاز برای هر برنامه را نیز بررسی نمایید.

این مطالب را از دست ندهید
آدرس ارتباطی ما

آدرس :تهران، خیابان دکتر شریعتی- خیابان دولت (شهید کلاهدوز)، نرسیده به بلوار کاوه ، نبش کوچه تراب، پلاک ۳۵۴، طبقه سوم، واحد ۷.

تلفن : 02122579167

تلفن : 02122579168

شماره واتساپ و تلگرام : 09022394062

ایمیل  : info[at]nobleimmigration[dot]com