arzyabi

تعداد بیماران

میانگین درآمد پزشکان در کانادا از منابع بسیاری تامین می شود که اصلی ترین آن، هزینه های مربوط به ارائه خدمات پزشکی است که به پزشکان این امکان را می دهد تا به ازای هر بیماری که ویزیت می کنند، دستمزد مربوطه را از دولت دریافت کنند. طبق این سیستم، میانگین درآمد پزشکان به این سه عامل بستگی دارد : اینکه پزشکان در روز چه تعداد بیمار ویزیت می کنند، چه نوع خدمتی را ارائه می دهند و در کدام استان فعالیت می کنند. طبق بررسی های سازمان اطلاعات بهداشت کانادا (CIHI) 97 % پزشکان دستمزدشان را از طریق دریافت وجه در ازای ارائه خدمات پزشکی =Fee-for-service  کسب می کنند. سایر روش های درآمد، به صورت برنامه های جایگزین هستند که معمولا شامل بخش خاصی از خدمات می شوند.

درآمد ساعتی پزشکان در کانادا  در این روش، با توجه به استان محل کار، تعداد بیمارانی که هر پزشک در هر ساعت ویزیت می کند و مبلغی که می توانند برای هر بیمار در نظر بگیرند، متفاوت خواهد بود. طبق اطلاعات CIHI، متوسط درآمد به ازای هر ارائه خدمت برای پزشک خانواده 47 دلار، برای یک پزشک متخصص 82 دلار و برای یک جراح متخصص 89 دلار است. پزشکان خانواده به صورت روزانه بیماران بیشتری را ویزیت می کنند اما متخصصان نرخ بالاتری دریافت می کنند. به طور کلی می توان گفت درآمد سالانه یک پزشک در کانادا علاوه بر اینکه به تعداد بیمارانی که ویزیت می کند بستگی دارد، به این مطلب که چند ساعت کار می کند و میزان مبلغی که به ازای هر خدمت دریافت می کند نیز بستگی دارد.

 

تخصص

متوسط درآمد سالانه یک پزشک در کانادا نیز به تخصص آن پزشک بستگی دارد. از سال 2018، متوسط درآمد سالانه برای پزشکان خانواده 281000 دلار در سال، برای پزشک متخصص 360000 دلار و برای جراح متخصص 481000 دلار در سال بوده است. درآمد سالانه پزشکان در کانادا، در یک محدوده حداقل 278000 دلار (برای روانپزشکان) تا حداکثر 769000 دلار (برای چشم پزشکان) قرار می گیرد.

رشته های پزشکی بسیار تخصصی، درآمد بالاتری دارند اما ممکن است تعداد کمتری بیمار در بازه زمانی طولانی تر به دریافت این خدمات نیاز داشته باشند. توجه داشته باشید که فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که بر روی درآمد سالانه پزشکان موثر است. تخصص های با درآمد بیشتر معمولاَ به مدت زمان تحصیل بیشتر در دانشگاه، ساعت های رزیدنتی بیشتر و فضای کاری با استرس بیشتر احتیاج دارند. برخی از تخصص ها ممکن است در مجموع به صورت سالیانه درآمد بیشتری داشته باشند هرچند درآمد ساعتی آنها کمتر باشد.

 

موقعیت جغرافیایی

درآمد یک پزشک همچنین به محلی که در آن کار می کند نیز بستگی دارد. هرچند تمامی استان ها در کانادا از روش دریافت وجه در ازای ارائه خدمات پزشکی استفاده می کنند اما مقدار این وجه دارای تفاوت هایی است. حتی میزان دستمزد منطقه ای شما به سطح تخصصتان بستگی دارد و پزشکان با تخصص بالاتر، حقوق بیشتری دریافت می کنند. پزشکان خانواده در ایالت بریتیش کلمبیا (BC) به صورت سالانه 217 هزار دلار و در ایالت اونتاریو (ON)، 309 هزار دلار درآمد سالیانه دارند. درآمد سالانه پزشک متخصص در BC، 329 هزار دلار و در ON برابر با 341 هزار دلار است در حالی که جراحان متخصص در BC درآمد سالانه ای معادل 466 هزار دلار و در ON 483 هزار دلار درآمد دارند. علاوه بر این، برخی نقاط دورافتاده وجود دارند که دولت کانادا، پزشکان را برای کار در این مناطق تشویق می کند. دولت برای پزشکان علاقه مند به کار در مناطق محروم و روستایی، مزایایی از جمله کمک هزینه تحصیلی و غیره ارائه می کند. پزشکانی که به تازگی از دانشکده فارغ التحصیل شده اند باید به منظور افزایش درآمد سالانه خود در این مناطق دورافتاده حضور یابند.

 

دریافت وجه با روش های پرداخت جایگزین

بسته به تخصصی که دارید، ممکن است بتوانید علاوه بر روش دریافت وجه به ازای ارائه خدمات پزشکی، درآمد بیشتری را برای ارائه خدماتتان دریافت کنید. این روش های جایگزین شامل دریافت حقوق ثابت، نرخ های ساعتی و دوره ای، درآمد سرانه به ازای هر نفر و فعالیت های قراردادی است. این قراردادها این امکان را برای پزشکان فراهم می کند تا منابع درآمدی دیگری نیز در ازای ویزیت هر بیمار داشته باشند. این روش های جایگزین عمدتاَ برای پزشکان خانواده اعمال می شود. 34% از پزشکان خانواده، بخش قابل توجهی از درآمد خود را از همین روش های جایگزین کسب می کنند که این میزان برای پزشکان متخصص 17% و برای جراحان متخصص تنها 8% است.

روش های پرداخت جایگزین برای هر پزشک متفاوت است اما اغلب برای افزایش درآمد پزشکانی در نظر گرفته می شود که در مناطقی با تعداد بیماران کمتر زندگی می کنند.

 

زمانی که برای خودتان مطب دارید

درآمد پزشکان در کانادا میتواند با انتخاب محل کارشان تحت تاثیر قرار بگیرد. کار در یک بیمارستان و یا یک موسسه درمانی بزرگتر می تواند به معنای پایینتر بودن متوسط درآمد سالانه یک پزشک باشد. پزشکانی که خود دارای مطب و مرکز درمانی هستند ، در مقایسه با پزشکان شاغل در بیمارستان ها، رضایت بیشتر و زندگی شغلی متعادل تری دارند.

اگر قصد دارید که برای خودتان مطب داشته باشید به این نکته توجه کنید که علاوه بر هزینه های تحصیلی، بخشی از مخارج کلی و ماهانه نیز بر عهده شما خواهد بود. بنابراین اگر به این مطلب به عنوان یک گزینه مناسب نگاه می کنید، از ثبات اقتصادی خود ابتدا باید اطمینان حاصل نمایید. حداقل برای چند سال اول به منظور تامین هزینه های مطب می توانید وام بگیرید و خودتان را بیش از حد تحت فشار نگذارید.

 

زمانی که فعالیت های آموزشی و پژوهشی دارید

علایق آموزشی و پژوهشی شما همچنین می تواند بر میزان حقوق دریافتی تان تاثیر بگذارد. از طریق همکاری با دانشگاه یا یک موسسه تحقیقاتی، برخی از پزشکان می توانند از طریق تدریس، تحقیق، برنامه ریزی و ساماندهی کنفرانس ها درآمد بالاتری را کسب کنند. پزشکان می توانند از طریق فعالیت به عنوان محقق یا مدرس بر درآمد سالانه خود اضافه کنند.

روش های دیگری نیز برای پزشکان وجود دارد تا بتوانند درآمد خود را با دریافت کمک هزینه های پژوهشی اضافه کنند مانند کمک هزینه های تحقیقاتی که سازمان نظام پزشکی کانادا اعطا می کند.  این که چقدر می توانید از طریق فعالیت های آموزشی و پژوهشی کسب درآمد کنید در واقع به این مطلب بستگی دارد که بین فعالیتهای بالینی و فعالیتهای آموزشی و پژوهشی کدام را ترجیح می دهید. این شرایط آرمانی ممکن است برای همه فراهم نباشد اما اگر از فعالیت پژوهشی لذت می برید یا بر روی تحصیلات خود حساب کرده اید، می توانید از این طریق به درآمد خود اضافه کنید.

پزشکی در کشور کانادا خوشبختانه یکی از انعطاف پذیرترین مشاغل برای کسب درآمد است. علاوه بر روش پرداخت وجه در ازای ارائه خدمات پزشکی، روش های خلاقانه بسیاری برای افزایش درآمد سالانه وجود دارد. درآمد یک پزشک در کانادا می تواند با توجه به محل زندگی، تعداد بیمارانی که ویزیت میکند و رشته تخصصی او متفاوت باشد- بنابراین دانشجویان پزشکی که باید زمینه تخصص خود را انتخاب کنند، می بایست پیش از انتخاب رشته، تحقیقات خود را در این خصوص به خوبی انجام دهند.

این مطالب را از دست ندهید
آدرس ارتباطی ما

آدرس :تهران، خیابان دکتر شریعتی- خیابان دولت (شهید کلاهدوز)، نرسیده به بلوار کاوه ، نبش کوچه تراب، پلاک ۳۵۴، طبقه سوم، واحد ۷.

تلفن : 02122579167

تلفن : 02122579168

شماره واتساپ و تلگرام : 09022394062

ایمیل  : info[at]nobleimmigration[dot]com