arzyabi

این روزها با افزایش حداقل نمرات زبان مورد نیاز جهت کسب امتیاز لازم برای برنامه های مهاجرتی کانادا، بویژه برنامه اکسپرس اینتری، بازار کلاهبرداران و شیادان نمرات ساختگی آیلتس هم رونق بیشتری گرفته است. متقاضیانی که پس از بارها شرکت کردن در آزمونهای آیلتس همچنان در یک یا مهارت زبانی بویژه نوشتاری و شنیداری ناکام باقی می مانند تقریبا چاره ای جز پناه بردن به این مسیر نمی بینند و با توجه به تبلیغات متبحرانه این کلاهبرداران سرانجام قانع می شوند که با پرداخت هزینه ای هنگفت می توانند نمره آیلتس رسمی دریافت کنند و تنها مشکل تهیه این مبلغ و پرداخت آن به سودجویان است.

این سودجویان اغلب داوطلبان را با این شعار اغوا می کنند که "نمره زبان آیلتس تایید شده (certified) خود را بدون شرکت در آزمون آیلتس دریافت نمایید". و برای اینکه این شعار باورپذیرتر به نظر آید ادعا می کنند که همکاران و لینکهایی را در داخل بریتیش کنسول دارند که برای مشتریان آنان نمره زبان تایید شده صادر می کنند. تبلیغات این سودجویان روی تمامی شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین مشاهده می شود. بریتیش کنسول به تازگی اعلام کرده است که تلاش می کند تا با تبلیغات این متقلبین روی شبکه های اجتماعی مبارزه کند و اقدام به بستن سایتهای آنان نماید، اما به متقاضیان هشدار می دهد که این سودجویان با آدرسهای مجازی جدید مشتریان خود را به دام می کشند و برخورد با این سایتها به دلیل تعدد آنان بسیار دشوار است.

بریتیش کنسول اخطار می دهد که اداره مهاجرت کانادا و تمام دانشگاههای کانادا امکان تایید آنلاین نمرات زبان را دارند (به این لینک مراجعه کنید) و اگر اداره مهاجرت به ساختگی بودن نمره آیلتس متقاضی پی ببرد، حتما پرونده متقاضی به دلیل misrepresentation به پنج سال محرومیت از کانادا منجر خواهد شد.

تجربه نگارنده به عنوان وکیل مهاجرت در گفتگو با متقاضیانی که به فکر اخذ نمره با این شیوه هستند حاکی از این است که بیشتر این متقاضیان به یک یا چند نتیجه زیر رسیده اند:

  1. تلاش آنان در گرفتن نمره آیلتس بی ثمر است و حتما به نتیجه مورد نظر نخواهند رسید. بنابراین به استفاده از این مسیر از روی اضطرار فکر می کنند شاید آنان را به نتیجه دلخواه برساند.
  2. اصولا تعیین مهارت زبان انگلیسی بر اساس عملکرد متقاضی در امتحان آیلتس را ناعادلانه و غیر منصفانه می دانند و معتقدند که آزمون آیلتس توانایی نشان دادن مهارت واقعی زبان انگلیسی متقاضیان را ندارد. این گروه در واقع خود را اینگونه توجیه میکنند که ضرورتی ناعادلانه را می توان با پرداخت پول خرید و مشکل را حل کرد.
  3. گروهی دیگر معتقدند که حجم تقلبها و ناراستیها در فرایند مهاجرت (از جمله تهیه نامه های سابقه کار تخصصی) آنقدر زیاد است که اخذ نمره آیلتس با این روش بخش کوچکی از این نقلبها است که به راحتی قابل اقماض است و بعید است اداره مهاجرت به راحتی به حقیقیت موضوع پی ببرد.
  4. گروهی دیگر خود را آنقدر زیرک و توانا می بینند که ادعا می کنند از صحت نمره زبان آیلتس ارائه شده به آنان اول مطمئن شده اند و به واسطه سایتهای تایید نمره آیلتس صحت نمره را اول چک کرده اند و بعد اقدام به خرید نمره کرده اند.

 

ذهنیت افراد در استفاده از این نمرات تقلبی هر چه که باشد و برای اخذ این نمره به هر سازمان یا فرد مورد اطمینان خود که مراجعه نمایند، همواره باید آگاه باشند که با خطر misrepresentation و نابودی سابقه مهاجرتی خود در اداره مهاجرت کانادا مواجه هستند و تا کنون این اتفاق برای متقاضیان متعددی رخ داده است و برای همه متقاضیان محتمل است.

این مطالب را از دست ندهید
آدرس ارتباطی ما

آدرس :تهران، خیابان دکتر شریعتی- خیابان دولت (شهید کلاهدوز)، نرسیده به بلوار کاوه ، نبش کوچه تراب، پلاک ۳۵۴، طبقه سوم، واحد ۷.

تلفن : 02122579167

تلفن : 02122579168

شماره واتساپ و تلگرام : 09022394062

ایمیل  : info[at]nobleimmigration[dot]com